· No a nemohl bys to udělat zadarmo?
Jasně, s talentovanou grafičkou jste kamarádi a vývojář webů je spolužák vašeho bratra, ale ptát se těchto lidí, jestli by pro vás něco neudělali zadarmo, je neskutečná drzost. Uvědomte si, že nejde jen o materiál a jejich čas, ale i o peníze, které za tu dobu nevydělají a mohli by. Jediný případ, kdy je to přijatelné, je, když vám práci zdarma sami nabídnou.
· To ses naučila z internetu, že jo?
Šokující množství lidí je překvapených, že například na grafika nebo designéra se skutečně musí studovat, a že to trvá dlouho. Dokonce i mnoho copywriterů má vysokoškolský titul, ať už z jazyka nebo třeba z marketingu. Kurzy na internetu jsou skvělé, ale většina těch, kdo se v oboru pohybují, by si před jméno nějaká písmenka psát mohla.
· To máš hned
Variace na „udělej to zadarmo“. Snaha přesvědčit někoho, aby vám ten text přeložil zdarma, protože těch pár slovíček přece nezabere více jak deset minut. Chyba. Například u odborných textů se psavec na volné noze musí zamyslet, musí si dohledat odborné zdroje, a je to práce minimálně na hodinu, klidně i na víc.
· Tak jich udělejte pár, já si pak vyberu
Noční můra zejména umělců. Klient, co přesně neví, co by rád, ale je si naprosto jist, že to pozná, až to uvidí. Takže přijde s neurčitým zadáním a okřídlenou větou „udělejte jich pár, já si pak vyberu“. Zaplatit je ale samozřejmě ochoten jen ten jeden vítězný návrh.
· Tohle bych svedla taky
Ať už je to překlad textu nebo nové logo. Pokud si někoho najmete na práci, a pak se na výsledek podíváte s tím, že to byste přece zvládli taky, nabízí se otázka, proč jste toho člověka vůbec najímali a) nevíte co s penězi nebo možná spíš b) není to tak jednoduché, jak to vypadá. Na každý pád si můžete být jisti, že po tomhle prohlášení se u tvůrce zaškatulkujete jako buran.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Souhlasím